بلاگ

ارتباط پایدار مشتری و فروشنده

ارتباط پایدار مشتری و فروشنده

 

با پیشرفت تکنولوژی و تاثیرات انکار ناپذیر آن بر تجارت، خود به خود سبک سنتی آن رنگ باخته است.

در نگاه و فرهنگ سنتی تجارت، مَثل معروفی داریم که می گوید "یک فروشنده خوب، به اسکیمو هم یخچال می فروشد".

امروزه این شعار مورد قبول کارشناسان حوزه فروش نیست، بلکه از نگاه آنها، فروشنده حرفه ای و زیرک به مشتری چیزی را می فروشد که به آن نیاز دارد.

همچنین تفاوت دیگری در دیدگاه سنتی بازار و نگاه امروزی نسبت به مشتری می باشد.

در گذشته مهمترین مرحله در فرایند جذب مشتری، فروش محصول بود اما امروزه اهمیت حفظ و نگهداری مشتری، مهمترین بخش آن می باشد.

با پیشرفت تکنولوژی و هوشمند شدن ابزار های در دسترس مانند تبلت ها و گوشی های همراه این امر نسبت به گذشته بسیار آسان تر و فراگیر تر از همیشه شده است.

فروشندگان باهوش این مهم را قبل از دیگران درک کرده و با مجهز نمودن خود به این ابزارها، در حفظ رضایتمندی مشتریان خود پیشتازند.

ایجاد یک ارتباط پایدار بین مشتری و فروشنده و تبدیل آنها به مشتریانی وفادار بدون استفاده از ابزارهای هوشمند و تخصصی امکان پذیر نمی باشد.

در حال حاضر مشتریان در بین انبوهی از محصولات و خدمات به سمت فروشنده ای میل پیدا می کنند، که نیاز آن ها را بهتر فهمیده و دسترسی به آن راحت تر باشد.

از این رو می توان گفت خدمات و ارتباطات پس از فروش و در دسترس بودن شما به عنوان یک فروشنده یا خدمات دهنده برای مشتری بسیار حائز اهمیت است.

همچنین مشتری ها، سلایق و علایق متفاوتی از هم دارند، امروزه کمتر کسی را می بینید که قبل از خرید سری به اینترنت نزند و تحقیقی در مورد محصول یا خدمت مورد نیازش نداشته باشد.

برخی ترجیح می دهند از موتورهای جستجو مانند گوگل و عده ای هم تمایل دارند بر روی شبکه های اجتماعی نیاز خود را جستجو کنند.

این شما هستید که باید با تجهیز کردن کسب و کار خود به ابزارهای هوشمند، همیشه در دسترس مشتریانتان باشید و با به کار گیری تکنولوژی، ارتباطی پایدار با مشتریان خود ایجاد نمایید.

جمعه 21 آبان 1395
ساخت نانو کارت